*Internet Explorer* 11 wordt *niet* meer *ondersteund* door de webshop van Taartenwinkel.nl. We adviseren om gebruik te maken van Edge, Chrome of Firefox.

Vragen zijn er om beantwoord te worden! Op deze pagina vind je de meest gestelde vragen die we bij Taartenwinkel krijgen. Staat jouw vraag hier niet tussen? Neem dan even contactmet ons op.

Bezorging

> Hoe laat wordt mijn taart bezorgd?

Vandaag besteld, morgen in huis. We hebben diverse tijdsvensters waarin je kunt kiezen om jouw bestelling te ontvangen. Lees meer over de bezorging op onze bezorgpagina.

> Belt de chauffeur tijdens de bezorging?

De chauffeur is niet verplicht om tijdens de bezorging telefonisch contact op te nemen. Wij kunnen dit om deze reden dan ook niet garanderen. Er is wel een mogelijkheid om een telefoonnummer te noteren bij de bezorggegevens tijdens het bestelproces.

> Kan mijn bestelling bij de buren worden afgeleverd wanneer ik niet thuis ben?

De chauffeur is niet verplicht om de bestelling bij de buren af te geven. Wij kunnen dit dan ook niet garanderen. Wij adviseren altijd om tijdens het gekozen tijdsvenster aanwezig te zijn op het opgegeven bezorgadres.

> Ik ben niet thuis, kan de chauffeur het pakket voor de deur zetten?

De chauffeur is verplicht om het pakket aan een persoon te overhandigen die voor het pakket kan tekenen. Gezien wij verse producten leveren kunnen deze niet onbeheerd achtergelaten worden.

> Op welke dagen bezorgen jullie?

Wij bezorgen van maandag tot en met zaterdag in Nederland, met uitzondering van de eilanden. Op zaterdag bezorgen wij tussen 08:00u en 13:00u.

> Bezorgen jullie ook op zondag?

Nee, wij bezorgen niet op zondag.

> Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?

De taarten, gebakjes en andere lekkernijen worden (met uitzondering van de brievenbus traktaties) bezorgd in onze eigen herbruikbare koelbox. En daar zijn wij best een beetje trots op! Deze box is zo ontwikkeld, dat de bestelling perfect bij jou aankomt. Hiervoor hebben wij een goed bezorgproces opgesteld:
  1. We pakken de bestelling in met beschermd papier, zo kan hier (bijna) niets mee gebeuren. 
  2. Er worden herbruikbare koelementen toegevoegd. Hiermee blijft jouw bestelling tot 24u buiten de koelkast koel.
  3. Onze bezorgpartner levert de box bij jou af.  
  4. Op de bezorgdatum ontvang je handige informatie over je bestelling (m.u.v. brievenbus traktaties), dus houdt je mail goed in de gaten! 

>Wat als ik, of de ontvanger niet thuis is?

Wat jammer dat wij jou of de ontvanger niet treffen! De bezorgers kunnen niet altijd de traktatie bij de buren afgeven, want wellicht zijn die ook niet thuis of willen zij de traktatie niet aannemen. Helaas gaat de traktatie dan mee terug met de bezorger. De klantenservice neemt dan voor 13:00u contact met je op, om te kijken of een middaglevering mogelijk is. Een tweede afleverpoging kost helaas wel geld.

> Hoe kan ik zien of mijn bestelling onderweg is?

Op de dag van levering ontvang je een e-mail met daarin de track and trace instructie. Zo is het heel makkelijk de bestelling te volgen. Dit geldt niet voor brievenbus traktaties, hiervan ontvang je enkel een verzendbevestiging. De klantenservice kan ook niet achterhalen waar de brievenbus traktaties zich bevinden tijdens de levering, wel kan de dag na levering gekeken worden of de brievenbus traktatie afgeleverd is. Neem hiervoor contact op via de e-mail met [email protected] o.v.v. uw ordernummer.

> Bezorgen jullie ook in andere landen?

Jazeker, wij bezorgen van dinsdag tot en met vrijdag in België, Duitsland, Luxemburg, Oostenrijk, Frankrijk en Zwitserland. Voor informatie over tarieven én mogelijkheden neem gerust contact met ons op via [email protected].

> Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt verwerkt?

Heb je jouw bestelling op de website afgerond? Binnen 20 minuten ontvang je een bevestiging per mail. Wanneer je deze bevestiging niet ontvangt, neem dan contact op met de klantenservice. Bestel je via de mail? Dan ontvang je vóór 17:00u op dezelfde dag een bevestiging. Bestellingen per e-mail worden in het weekend niet verwerkt. 

> Hoeveel dagen moet ik van te voren bestellen?

Bestellingen kunnen via de website gedaan worden tot 18:00 voor de eerst beschikbare bezorgdag. Wij bezorgen van maandag tot en met zaterdag.

> Is Taartenwinkel er ook voor particulieren?

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd! Dus ook particulieren kunnen bij ons hun feestmoment bestellen. Wel is het zo dat particulieren niet op factuur kunnen bestellen, maar vooraf dienen te betalen via één van de geboden betaalopties.

> Kan ik een taart dezelfde dag nog laten bezorgen?

Helaas! Dit is niet mogelijk. 

>Kan ik meerdere taarten tegelijk door heel Nederland laten bezorgen?

Ja, dat is zeker een mogelijkheid. Via de website kun je tot weltien verschillende adressentegelijk bestellen. We leggen je hieronder uit hoe je dit doet:
  1. Voeg de bestelling die je op de adressen wilt leveren toe in de winkelmand en start het afrekenproces.
  2. Vul de bezorggegevens in en klik op 'Naar afrekenen'.
  3. Kies voor de optie "Bestel dezelfde taart voor een ander adres"
  4. Vul de nieuwe bezorggegevens in en rond het bestelproces af. 
Wil je meer dan tien taarten laten bezorgen op meerdere adressen? Vraag dan een offerteformulier aan of stuur een mail naar [email protected].

> Kan ik ook telefonisch bestellen?

Nee, helaas is dit niet mogelijk. Je kunt wel via de mail bestellen. Geef jouw bestelling op werkdagen vóór 17:00 door aan [email protected]met daarin de volgende gegevens:
  • Welke taart;
  • Aantal personen;
  • Kaartje: JA / Nee – Tekst voor het kaartje;
  • Afbeelding: JA / Nee – Afbeelding in bijlage (.JPEG);
  • Gewenste bezorgdatum;
  • Gewenste bezorgtijd.

Betalen

> Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

Onze betaalmogelijkheden zijn: iDeal, Creditcard, Paypal. Bestel je zakelijk? Dan kun je op factuur betalen. 

> Is de prijs inclusief of exclusief BTW?

De prijs op de website staat zowel exclusief als inclusief BTW weergegeven.

> Hoeveel BTW betaal ik over de bestelling?

Over de gehele bestelling betaalt je 9% BTW. 

> Hoe betaal ik met een vouchercode?

Heb je een kortingscode ontvangen? Tijdens het afrekenproces kun je deze code invoeren. De korting wordt dan direct verwerkt.

> Mijn vouchercode wordt niet geaccepteerd, wat nu?

Werkt de code niet of wordt deze niet verwerkt? Neem dan contact op met onze klantenservice via [email protected] of 020-5210170.

> Kan ik als particulier op factuurbasis bestellen?

Nee, dit is alleen zakelijk mogelijk. 

> Kan ik als bedrijf op factuurbasis bestellen?

Ja, als zakelijke klant is dit mogelijk. Hiervoor kun je een zakelijk account aanmaken onder het knopje ‘inloggen’ rechtsboven op de website. 

> Wanneer ontvang ik de factuur?

De factuur wordt één dag na de levering verstuurd naar het opgegeven emailadres. 

> Wanneer ontvang ik de factuur? Wat is de betalingstermijn bij bestellen op factuur? 

Er wordt een betalingstermijn gehanteerd van 30 dagen.
 

Account

> Hoe maak ik een account aan?

Via de knop ‘inloggen’ op de website, kun je een nieuw account registreren. Dit kun je ook doen bij je bestelling, wel zo handig! Vink bij je bestelling het kopje “Direct een account aanmaken?” aan, kies een wachtwoord en je account wordt direct bij je bestelling aangemaakt. 

> Is het verplicht om een account aan te maken?

Nee, het aanmaken van een account is niet verplicht. Het is natuurlijk wel handig om een account te hebben, zodat je jouw gegevens bij een volgende bestelling nóg makkelijker erbij kunt halen! 
 

> Wat zijn de voordelen van een account?

  • Mogelijkheid een standaard afbeelding te uploaden;
  • Gemakkelijk herhaalbestellingen plaatsen; 
  • Een handig adresboekje om eerder geleverde adressen te vinden en te selecteren;
  • Op de dag van bezorging ontvang je Track and Trace e-mails. 
  • Jouw facturen opvragen en inzien;
  • Facturatie maandelijks in plaats van per bestelling.
 

Grote bestelling

> Hoe plaats ik een grote bestelling?

Je kunt tot 10 taarten voor bezorging op meerdere adressen bestellen via onze website. Wil je meer taarten bestellen? Dan kan dit door een offerte op te vragen via het offerteformulier op onze website of door contact op te nemen via [email protected] 
> Kan ik meerdere taarten op meerdere locaties laten bezorgen?
Zeker! Wij kunnen meerdere taarten op meerdere adressen verzorgen binnen een bepaald tijdsvenster.

Product

> Waar kan ik de ingrediënten van een product vinden?

De ingrediënten van de producten staan vermeld op de website bij de productomschrijving. Heb je over bepaalde producten toch wat extra vragen? Stel deze via de chat of neem contact op via het contactformulier! 
 

> Kan ik mijn product personaliseren?

Zeker. Je kunt jouw taart personaliseren op de productpagina. Met onze customizer zie je direct hoe jouw taart eruit komt te zien! De volgende personalisatie opties zijn beschikbaar:
 
Logo
Je kunt een logo/afbeelding toevoegen aan het product. Het gewenste bestand kan in de bestelling worden geupload (het liefste als JPEG bestand). De afmetingen van de logo’s verschillen per grootte van de taart:
  • 10 personen: 14 cm x 14 cm
  • 12 personen: 16 cm x 16 cm
  • 16 personen: 18 cm x 18 cm
  • 20 personen: 20 cm x 20 cm
  • 25 tot en met 50 personen: A4 formaat
  • Cupcakes, petit fours, muffins: 3.5 cm bij 3.5 cm
Tekst
Je kunt een tekst toevoegen aan het product. De gewenste tekst (max. 15 tekens) kan worden ingevoegd in het tekst-vak dat verschijnt na het aanvinken van de box.
 
Kaart
Kaartje meesturen? Het kaartje dat wordt meegeleverd is een Taartenwinkel kaart. Er is een mogelijkheid om maximaal 500 tekens in te vullen. De gewenste tekst kan worden ingevoegd in het tekst-vak dat verschijnt na het aanvinken van de box.
 
Brief
Je kunt een brief toevoegen aan het product. De brief (het liefste een Word bestand) kan worden geüpload op de website na het aanvinken van de box. De brief wordt geprint in kleur en in een envelop bij de taart geleverd.
 

Klacht/Feedback

> Ik ben niet tevreden over het ontvangen product, wat nu?

Wanneer je niet tevreden bent over jouw bestelling, kun je het beste direct na het ontvangen van de taart contact opnemen met onze klantenservice via [email protected]of 0205210170. Wij nemen iedere klacht/feedback serieus en lossen dit dezelfde dag nog met je op, met uitzondering van zaterdag. Deze klachten worden op maandag behandeld.
 

> Mijn product is beschadigd geleverd, wat nu?

Wanneer het product beschadigd is geleverd adviseren wij om zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen via [email protected]of 0205210170. Wij ontvangen graag per mail een foto van het beschadigde product en wij zullen de situatie dezelfde dag nog oplossen, met uitzondering van zaterdag. Deze klachten worden op maandag behandeld.
 

> Bezorgen jullie ook in een ziekenhuis of bij een bouwkeet?

Wij bezorgen zeker ook in ziekenhuizen en bouwketen. Bij een bezorging bij een ziekenhuis gaat de chauffeur helaas niet verder dan de eerste receptie. Het is van belang dat er een contactpersoon en een telefoonnummer wordt opgegeven tijdens het bestellen. 
 
Bij een bezorging bij een bouwkeet dient er wel een volledig adres te worden ingevuld tijdens het bestellen. Dit dient een adres te zijn dat zo dicht mogelijk bij de bouwkeet ligt. Daarnaast dient er een contactpersoon en telefoonnummer te worden opgegeven tijdens het bestellen. Het is van belang dat de contactpersoon te bereiken is tijdens de bezorging. Wil je ook bij de bestelling doorgeven dat het een bezorging bij een bouwkeet betreft? Dan kunnen onze bezorgers hier rekening mee houden! 
 

Ingrediënten

> Gebruiken jullie (varkens)gelatine?

De ingrediënten verschillen per product. Je vindt de ingrediënten en allergenen terug onder de producten op onze site.